Jakie czynności musi wykonywać zatrudniony na stanowisku specjalista ds. rekrutacji?

Posted on 28/05/2019 7:17am

Każdy posiadacz działalności gospodarczej, który zatrudnia jakichś pracowników chce, żeby zatrudniani przez niego pracownicy mieli jak najlepsze kompetencje do wykonywania swojej pracy.


specjalista ds. rekrutacji
Author: Brangwyn Jones
Source: http://www.flickr.com


Wspomniany prezes jest na ogół niestety zajęty innymi ważnymi kwestiami niż rekrutacja nowych członków personelu.


Dlatego też często zatrudnia do tego celu fachowca, który w ramach swych zawodowych obowiązków będzie między innymi dawał anonse w prasie oraz w internecie, będzie też prowadził rozmowy kwalifikacyjne czy współpracował z Urzędami Pracy. Wspomniany specjalista ds. rekrutacji będzie także kontaktował się z osobami, które odpowiedziały na zamieszczoną na firmowej wITrynie www ofertę pracy. W granicach swych zadań, taki specjalista może też przygotowywać zadania kwalifikacyjne, jednak to jest w dużym stopniu zależne od profilu działania firmy. Dla przykładu praca online może opierać się na pisaniu programów komputerowych lub przygotowywaniu prac graficznych.


Najczęściej jednak wspomniany specjalista ds.

Masz apetyt na kolejną publikację na opublikowany tutaj temat? Jeżeli tak, to raźno kliknij tutaj – to ważna strona (https://www.fintaxis.pl/).

rekrutacji musi posiadać ukończone studia o profilu podobnym do profilu spółki, w której pracuje. Mógłby także mieć właściwe doświadczenie na podobnym stanowisku. W granicach swych zadań, wspomniany rekruter powinien także (w przypadku potrzeby) sporządzać listy kandydatów, opracowywać ich skrócone charakterystyki, przeprowadzać z nimi rozmowy bezpośrednie czy przez telefon.




Jest to niezwykle ważna praca, ponieważ wymaga pewnej intuicji. W razie błędu oraz dobrania niewłaściwego kandydata, mogłoby to spowodować znaczne straty dla konkretnej firmy.