Zawiłości w sprawach rachunkowych, o których trzeba wiedzieć prowadząc własną działalność gospodarczą

Posted on 07/03/2022 7:56am

Gdy podejmujemy się prowadzenia swojej działalności biznesowej, powinniśmy zdobyć chociaż bazową wiedzę na tematy księgowo-rachunkowe. Oczywiście poszukanie księgowej lub zlecenie prowadzenia księgowości biuru rachunkowemu są pomysłami dobrymi, ale żeby nie konsultować każdej naszej decyzji przez telefon oraz by nie popełnić głupiego błędu, zaleca się powierzyć kwestie rachunkowe, kadrowe, księgowe i podatkowe zaufanej firmie z branży finansowej.


Dokumenty leżące na stole
Author: Historyworks
Source: http://www.flickr.com
Gdy w naszej firmie przyjmujemy do pracy pracowników, jako pracodawcy musimy w każdym miesiącu wydrukować naszym osobom zatrudnionym taki druk, jaki potwierdzi, że ich składki są opłacone. Jeszcze parę lat temu takim dokumentem była legitymacja ubezpieczeniowa, ale ZUS je zlikwidował.

Pragniesz czytać dalej zajmującą treść? Więc nic nie stoi na przeszkodzie - kontynuuj (notariuszpokojski.pl/) na nowej stronie.

Służyły one także do przedłożenia ich w celu uwierzytelnienia wysokości zarobków i ustalenia na ich podstawie wysokości świadczeń emerytalno-rentowych.

Legitymacja ubezpieczeniowa, zawierająca odpowiednie wpisy, mogła być tego typu dokumentem, chociaż nie każdy ją trzyma. Drugą ważną kwestią przy prowadzeniu przedsiębiorstwa jest amortyzacja środka trwałego albo jego umorzenie (). Mnóstwo kupionych produktów po prostu się zużywa i traci na wartości. Należy potem wykazać ten spadek wartości w papierach rozrachunkowych. Aby zrobić to poprawnie, rachunkowość wykorzystuje mechanizm księgowy nazywany amortyzowaniem środków trwałych. Amortyzacja jest to wartość wpisywana w koszty w określonym okresie obrachunkowym. Umorzenie jest to skumulowana wartość amortyzacji, korygująca wartość środków trwałych wyszczególnianych w bilansie rocznym przedsiębiorstwa z ich wartości brutto do netto. Czasami jest to dość wysoka kwota zmniejszająca podatek. Trzeba koniecznie pamiętać, żeby nie sprzedawać środków trwałych w trakcie zawieszenia prowadzenia działalności gospodarczej a także o tym, iż amortyzacja środka trwałego to zwykle zagadnienie na kilka lat. Dla każdego przedsiębiorcy i jego pracownikówistotna jest także zagadnienie przychodów, które są zwolnione z opodatkowania i zagadnienie, którym jest kwota zmniejszająca podatek (). W roku 2015 wynosiła ona 556,02 złotych.

Dobry doradca podatkowy z pewnością nie tylko poprowadzi naszą książkę przychodów i rozchodów pomoże w kwestiach związanych z naszą firmą, zatrudnionymi osobami, zakupami sprzętu na firmę i fakturami.

Tags: ZUS, podatki